The cause is Ozymandian The map of Sapokanikan Is sanded and bevelled The land lone and levelled By some unrecorded and powerful hand Which plays along the monument And drums upon a plastic bag The brave-men-and-women-so-dear-to-God- And-famous-to-all-of-the-ages rag Sing: Do you love me? Will you remember? The snow falls above me The renderer renders The event is in the hand of God Beneath a patch of grass, her Bones the old Dutch master hid While elsewhere Tobias And the angel disguise What the scholars surmise was a mother and kid Interred with other daughters In dirt in other potter's fields Above them, parades Mark the passing of days Through parks where pale colonnades arch in marble and steel Where all of the twenty-thousand attending your footfall And the cause that they died for are lost in the idling bird calls And the records they left are cryptic at best Lost in obsolescence The text will not yield, nor x-ray reveal With any fluorescence Where the hand of the master begins and ends I fell, I tried to do well but I won't be Will you tell the one that I loved to remember and hold me I call and call for the doctor But the snow swallows me whole with ol' Florry Walker And the event lives only in print He said It's alright, and it's all over now And boarded the plane His belt unfastened The boy was known to show unusual daring And, called a boy This alderman, confounding Tammany Hall In whose employ King Tamanend himself preceded John’s fall So we all raise a standard To which the wise and honest soul may repair To which a hunter A hundred years from now, may look and despair And see with wonder The tributes we have left to rust in the park Swearing that our hair stood on end To see John Purroy Mitchel depart For the Western Front Where work might count All exeunt! All go out! Await the hunter, to decipher the stone (And what lies under, now) The city is gone Look and despair Look and despair A causa é ozymandina O mapa de Sapokanikan É lixado e chanfrado A terra isolada e nivelada Por alguma mão poderosa e sem registro Que toca junto do monumento E tamborila sobre um saco plástico Os bravos-homens-e-mulheres-tão-queridos-a-Deus- E-famosos-para-toda-as-eras ralham Cante: Você me ama? Você se lembrará? A neve cai acima de mim O renderizador renderiza O evento está na mão de Deus Sob um trecho de grama, seus Ossos o velho mestre holandês escondeu Enquanto em outro lugares Tobias E o anjo escondem O que os estudiosos depreendem ser uma mãe e filho Sepultado com outras filhas Na sujeira em outras valas comuns Acima deles, desfiles Marcam a passagem dos dias Através de parques onde colunatas pálidas arqueiam em mármore e aço Onde todos os vinte mil atendendo ao seus passos E as causas pelas quais morreram por se perderam nos cantos lentos dos pássaros E os registros que deixaram são crípticos na melhor das hipóteses Perdidos na obsolescência O texto não renderá, nem o raio-x revelará Com qualquer fluorescência Onde a mão do mestre começa e termina Eu caí, eu tentei fazer bem, mas eu não serei Você diria a quem eu amo para se lembrar e me abraçar? Eu chamo e chamo pelo médico Mas a neve me engole inteiro com a velha Florry Walker E o evento vive apenas em versão impressa Ele disse Está tudo bem E: Está tudo acabado agora E embarcou no avião Seu cinto desapertado O garoto era conhecido por mostrar ousadia incomum E, chamado de garoto Este vereador, confundindo Tammany Hall Em cujo emprego, o próprio rei Tamanend precedeu a queda de John Assim, todos nós erigimos um modelo Ao qual a alma sábia e honesta possa acorrer Ao qual um caçador Cem anos a partir de agora, possa olhar e se desesperar E ver com admiração Os tributos que deixamos para enferrujarem nos parques Jurando que o nosso cabelo ficou em pé Para ver John Purroy Mitchel partir Para a Frente Ocidental, onde o nosso trabalho pode contar Oh, misericórdia! Oh, Deus! Vá para fora, espere o caçador decifrar a pedra E o que se encontra sob tu, a cidade se foi Olhar e se desesperar Olhar e se desesperar